luni, 29 decembrie 2008

Borş de perişoare

Ingrediente:
-500-600g carne tocata de porc sau în amestec cu vită;
- 2 ouă;
- 3 linguri orez;
- 2 cepe;
- 1 morcov;
- 1 bulb ţelină;
- 200g roşii pasate (se pot înlocui cu 2-3 linguri bulion);
- 1 litru de borş;
- pătrunjel verde;
- cimbru;
- sare;
- piper.

Se curăţă morcovul, ţelina şi o ceapa. Ţelina o dăm prin răzătoare, iar morcovul şi ceapa le tocăm mărunt. Toate acestea se pun la fiert. Eu le-am pus în zeama în care am fiert legumele pentru salata de boeuf şi am mai adăugat puţină apă pentru că nu era suficientă. Dacă nu aveţi ca mine supa de la salata de boeuf, puteţi să fierbeţi înainte 2 oase de vită cam o oră având grijă să înlăturaţi mereu spuma. Şi dacă nici de oase de vită nu aveţi atunci puteţi adăuga peste zarzavaturile care fierb Maggi, Delikat, Vegeta etc.

Cât timp zarzavaturile fierb pregătim perişoarele. Facem un amestec din carnea tocată, o ceapă pe care am tocat-o la robot (dacă tocaţi carnea în casă, atunci treceţi ceapa prin maşina de tocat odată cu carnea), 2 ouă bătute ca pentru omletă, sare, piper, cimbru. În compoziţia de perişoare se poate pune şi orezul fiert pe jumătate. Eu nu pun orezul în perişoare, ci direct în ciorbă.

Când zarzavaturile s-au fiert adăugăm cu grijă perişoarele şi lăsăm să fiarbă la foc mic. Între timp adăugăm şi orezul în ciorbă. Când perişoarele s-au fiert, adăugăm roşiile pasate (sau bulion) şi borşul. Se lasă să mai fiarbă puţin.

Se serveşte fierbinte cu pătrunjel verde tocat pe deasupra. POFTĂ BUNĂ!

Niciun comentariu: