joi, 5 martie 2009

Ruladă din carne tocată



Am făcut această ruladă după o reţetă din revista Secretele bucătăriei, însă nu am respectat-o întocmai. Mai bine zis eu am facut-o cu ce am avut prin casă. Iată ce am folosit:
- 800g carne tocată de porc;
- 3 felii mari de pâine;
- 180g caşcaval;
- 150g gogoşari muraţi;
- 1 ceapă;
- 4 căţei de usturoi;
- 2 ouă;
- 6-7 cartofi;
- 1 lingură pătrunjel verde tocat;
- ulei;
- boia de ardei dulce, sare, piper.

2-3 cartofi îi tăiem felii rotunde şi îi prăjim.
Ceapa o tocăm mărunt şi o călim în puţin ulei. Când devine sticloasă adăugăm şi usturoiul tocat mărunt şi o lingură de pătrunjel verde tocat şi mai lăsăm foarte puţin pe foc, doar cât să se întrepătrundă aromele.

Cât timp se răceşte ceapa, punem carnea într-un castron şi începem să încorporăm, pe rând, pâinea muiată în lapte şi stoarsă bine, sarea, piperul, ouăle, apoi adăugăm amestecul de ceapă, usturoi şi pătrunjel.

Continuăm cu caşcavalul şi gogoşarii tăiaţi cubuleţe.

După ce amestecăm bine toate ingredientele, aşezăm o parte din compoziţie într-o tavă cu hârtie de copt, punem pe mijloc felii de cartofi prăjiţi, apoi restul de amestec de carne şi modelăm rulada.

Restul de cartofi îi dăm pe o răzătoare mare şi îmbrăcăm rulada cu ei, apoi presărăm pe deasupra sare, piper şi boia de ardei dulce. Băgăm rulada la cuptor şi din când în când mai ungem cartofii de deasupra cu ulei şi îi stropim cu apă.

În reţeta originală se folosea carne tocată mixtă, telemea în loc de caşcaval, în compoziţie se mai adăugau 2 linguri muştar, iar în interiorul ruladei se puneau felii de dovlecei prăjiţi.

POFTĂ BUNĂ!

6 comentarii:

Anonim spunea...

Ce bine ti-a iesit! Felicitari.
Dai si la mine o bucatica, te rooooog?
Ca mi s-a facut o poftaaa....miam miam!

Anonim spunea...

Multumesc, Ioana! Mai am o portie in frigider....sa ti-o pastrez? :)

Anonim spunea...

Arata foarte bine,Lavinia!Felicitari!
Ai un premiu la mine pe blog.Te astept!Pooop!

Anonim spunea...

Multumesc, Iulia! O sa vin sa-l ridic.

Anonim spunea...

Arata foarte bine rulada aceasta si apetisanta.te pup si o primavara frumoasa!

Anonim spunea...

Multumesc mult! Si tie sa iti aduca primavara numai lucruri minunate!