miercuri, 12 noiembrie 2008

Budincă cu brânză de vaci şi pere

Am văzut această reţetă în urmă cu 1 an şi ceva la emisiunea Reţeta de acasă, dar abia anul acesta m-am hotărât să o încerc. Incercarea a meritat, mai ales că la noi la masă au întotdeauna succes budincile pe bază de brânză! Iată de ce aveţi nevoie pentru această budincă:
- 6 ouă;
- 150 g zahăr;
- 100 g unt;
- 2 linguriţe praf de copt;
- 400 g brânză de vaci;
- 1 plic zahăr vanilat (eu am folosit 2 pentru că îmi place foarte mult aroma de vanilie);
- 3/4 pere mai mari sau 6/7 mai micuţe;
- unt şi pesmet pentru tapetat tava;
- un vârf de linguriţă de sare.

Se separă ouăle. Albuşurile se bat spumă cu un vârf de linguriţă de sare, apoi se adaugă treptat jumătate din cantitatea de zahăr.

Gălbenuşurile se freacă cu restul de zahăr, untul, praful de copt şi zahărul vanilat. Adăugăm apoi brânza de vaci şi amestecăm uşor.

Punem albuşurile peste gălbenuşuri şi brânză şi amestecăm foarte uşor ca să nu se lase albuşurile. La sfârşit adăugăm perele tăiate cubuleţe pe care le amestecăm cu restul compoziţiei. (Este de preferat ca perele să fie tăiate chiar înainte de a le adăuga pentru că altfel se înnegresc.)

Se aşează compoziţia în tava tapetată cu unt şi pesmet. Se lasă la cuptor cam 50 minute.

Se poate servi caldă sau rece. Eu am ales să o servesc rece cu zahăr pudră amestecat cu zahăr vanilat.

Niciun comentariu: