luni, 1 iunie 2009

Supa de rosii pentru pitici



Pentru că astăzi este Ziua Copilului m-am gândit să vă prezint o rețetă pentru cei mici, dar cum Iulia mea este prea mică pentru tortulețe și alte prăjiturele, am ales rețeta ei preferată de supică pe care o mănâncă de când avea 6 luni. Sper să fie utilă mămicilor cu copii mici!

Iată cum se face supica pentru pitici:
Se ia un pitic (sau 2-3....câți aveți), se echipează corespunzător și se pleacă la piață.

Atenție! Piticul (în funcție de vârstă) se poate descălța pe drumul către piață și poate arunca botoșeii din cărucior sau pălăriuța ..........


Odată ajunși cu bine la piață ne aprovizionăm cu roșii, cartofi, morcovi, ceapă și țelină (în cazul Iuliei, țelina este obligatorie în orice mâncare cu legume: dacă mâncarea nu conține țelină nu este bună de mâncat).
După ce am făcut cumpărăturile ne întoarcem acasă și ne apucăm de treabă.
Se poate întâmpla ca drumul la piață să obosească piticul foarte tare......

Cât timp piticul se odihnește, mămica se poate apuca liniștită de treabă.
Iată legumele necesare pentru supă:
- 5 roșii;
- 2 morcovi;
- 2 cartofi;
- 2 bucățele de țelină;
- 1 ceapă.

Cantitățile variază în funcție de vârsta copilului și de preferințe. Din cantitățile date de mine, Iulia (11 luni) mănâncă de 2-3 ori.
Puteți face mai multă supă și o puteți congela în recipiente de plastic. Supa se poate păstra și 24 de ore la frigider, numai că înainte de servire trebuie să aveți grijă să o mai dați o dată în clocot.

Cartofii, ceapa, țelina și morcovul se pun la fiert cu 1,5l apă.
Între timp roșiile se spală, se opăresc, se curăță de coajă și de semințe, apoi se taie în bucăți mai mici.

După ce s-au înmuiat legumele puse la fiert se adaugă roșiile și se lasă să fiarbă bine. Când sunt fierte se scoate ceapa și se aruncă, iar restul legumelor se pasează.

Piureul obținut se subțiază (atât cât doriți) cu apa în care au fiert legumele, se adaugă câteva picături de ulei sau puțin unt și se mai pune pe foc să dea 2-3 clocote.
Cât timp vă ocupați de pregătirea supei este posibil ca piticul să se trezească. În acest caz, piticul se ia la bucătărie și se pune în scăunelul pentru luat masa (asta pentru a-l putea supraveghea).
În așteptarea supei piticul se poate supăra...

....se poate strâmba....

...de foame s-ar putea să încerce să mănânce lingurița goală....



...sau piciorușul....

În cele din urmă este gata și supica.
Se pune supica într-un vas adecvat, se adaugă puțină smântânică și servește piticul înfometat.

După ce este hrănit bine, piticul vă va răsplati cu niște zâmbete minunate,


apoi se va gândi ce bunătăți veți pregăti pentru următoarea masă.

21 de comentarii:

Ala Oancea spunea...

Doamne ce scumpica fetita ai ! Sa-ti traiasca !

Lavinia spunea...

Multumesc mult, Ala!

Ruxi spunea...

Superba prezentare..superb pitic...pun articolul asta in my favourites ;)

Lavinia spunea...

Multumesc, Ruxi! Ma bucur ca ti-a placut!

cupcake spunea...

vai da scumpa mai e!sa iti traiasca

Lavinia spunea...

Multumesc, Antzu!

Geanina Codita spunea...

La multi ani copilului aici prezen si voua pentru anul de casatorie. La cat mai muti sa fie! Supica aceasta a fost testata si de minunea mea. E deliciosaaaaaaaaaa!!!!!
Suntem in asteptarea unor noi retete.O zi frumoasa asemeni tie!

Lavinia spunea...

Multumim mult, Geanina! Sper sa revin cat de curand cu noi retete! Si tie toate cele bune!

Unknown spunea...

La multi ani de ziua copilului...am uitat sa va urez atunci,Lavi! Despre Iulia nici nu am cuvinte sa descriu ceea ce am simtit cand am vazut-o...e asa frumoasa...si ce ochisori are...si ce dintisori mititei...offf as vrea sa intru in poza si sa o pupacesc putin pe obrajori:)! Sa-ti traiasca Lavi si sa va dea Dumnezeu numai clipe frumoase impreuna!Va pupic dulce de tot!

Unknown spunea...

Aaaa:)) am uitat sa-ti spun: te asteapta 2 premii la mine pe blog. Tot uitandu-ma la Iulia am si uitat de premii:)) Pupici!!!

Lavinia spunea...

Iulia, iti multumim din suflet pentru cuvintele frumoase! Iti multumim si pentru premii! O sa ne facem putin timp si o sa venim sa le ridicam. Te pupam dulce!

Anonim spunea...

super.cu asa o prezentare vreau si eu sa mai fiu pitic si sa pap supica.apropo, bebelina e superba.sa va traiasca si sa va bucurati de ea

Lavinia spunea...

Libra, iti multumim mult pentru cuvintele tale si te mai asteptam cu drag pe la noi!

cupcake spunea...

lavinia si iulia nU?va asteapta niste premii la mine!pup pentru 2 scumpe

Lavinia spunea...

Multumim, Antzu! O sa venim sa le ridicam cu mare drag!

Diana spunea...

Lavi, Lavi, ce minunatii de fotografii ai pus aici si habar nu am avut, eu, care abia asteptam niste pozici noi cu Iulia! Trebuie sa recunosc ca am vazut titlul supa pentru pitici si nu am mai intrat sa vad, neavand inca un piticut..si cand colo ce surprize se aflau in aceasta postare!!
Ce sa spun decat ca e o minunatie de fetita, a mai crescut si se face pe zi ce trece tot mai frumoasa!! In ultimele poze e superba, mai ales in cea in care i se vad dintisorii :) Ele reflecta perfect ce fericire poate exista in sufletul tau, mor de nerabdare sa fiu in pielea ta!
Va pupacesc dulce dulce, in special pe Iulia ca ea e vedeta acestui articol! :)

Lavinia spunea...

Multumim mult, Diana! Ma tot gandeam de ceva vreme sa pun niste poze cu Iulia, dar fiind un blog culinar am asteptat pana am putut sa le asociez cu o postare tot cu tema culinara.... si uite asa a aparut "Supa de rosii pentru pitici" cu Iulia in rolul principal!
Intr-adevar, Iulia e o minune! Creste si pe zi ce trece face din ce in ce mai multe progrese spre fericirea parintilor ei!
Te pupam si noi dulce, dulce si iti dorim din tot sufletul sa ajungi sa experimentezi cat mai repede sentimentul de mamica!

diana spunea...

Ce frumusete de fetita. Poza in care incearca sa-si descheie botoseii imi place cel mai mult.
Primul cuvant mai complicat rostit de Malinuta mea cand era mica a fost "papucei"; o interesau foarte mult. Dar a trecut ceva vreme de-atunci, in septembrie implineste 18 ani.

Lavinia spunea...

Multumim mult, Diana! Sa-ti traiasca fata si sa te bucuri de ea si la multi ani frumosi de aici inainte!

Anne spunea...

Vai cat este de dulce si scumpa printesa. Sa-ti traiasca si sa fiti sanatoase !
Aa..arata suuper mancarea !

Lavinia spunea...

Anne, iti multumim pentru vizita si pentru aprecieri! Te mai asteptam cu drag pe la noi! :)