luni, 16 februarie 2009

Tort cu nuci, mascarpone si fructe



Pentru blat avem nevoie de:
- 6 ouă;
- 6 linguri zahăr pudră;
- 6 linguri făină;
- 6 linguri nucă măcinată;
- 1 pliculeţ zahăr vanilat.

Separăm ouăle; frecăm gălbenuşurile spumă cu zahărul, apoi adăugăm făina şi nucile, iar la sfârşit adăugăm albuşurile bătute spumă. Turnăm compoziţia într-o formă de tort şi o coacem la 180 grade aproximativ 30 minute (este gata când trece testul scobitorii).




Pentru cremă avem nevoie de:
- 250g mascarpone;
- 250ml frişcă lichidă;
- 2 gălbenuşuri;
- 4 linguri zahăr pudră;
- 2 plicuri zahăr vanilat;
- 2 plicuri gelatină Dr. Oetker.

Frecăm gălbenuşurile spumă cu zahărul pudră şi zahărul vanilat, apoi adăugăm mascarponele şi gelatina preparată conform instrucţiunilor de pe ambalaj. Batem bine frişca şi o adăugăm în compoziţie.
După ce s-a răcit bine blatul, îl aşezăm pe un platou, punem în jurul lui inelul de la forma de tort, apoi turnăm crema deasupra şi lăsăm la rece 2 ore.



Pentru decor avem nevoie de:
- fructe (eu am pus piersici şi kiwi);
- 1 plic gelatină decor Dr. Oetker.

După ce a stat 2 ore la rece, scoatem tortul şi aşezăm fructele după preferinţă, apoi turnăm gelatina-decor preparată conform instrucţiunilor şi lasăm la rece. Eu l-am lăsat la rece o noapte şi am servit a doua zi.

8 comentarii:

Anonim spunea...

Mmm..cat de bine arata!Cred ca a fost tare racoritor. A fost tortul de valentine`s day?

Anonim spunea...

A fost tare bun! L-am facut cu ocazia aniversarii a 2 ani de casnicie (10feb..... :) deci aproape de Valentine's Day), dar abia acum am reusit sa postez reteta

Anonim spunea...

Felicitari,Lavinia si pentru bunatatea asta si pentru anii de casatorie!La cat mai multe aniversari!
Tortul tau arata super!Mii de pupici!:*

Anonim spunea...

Multumim, Iulia!

Anonim spunea...

Lavinia, arata superb tortul! Nici nu vreau sa ma gandesc la gust!

Anonim spunea...

Multumesc, Flor! Cat despre gust.....se apropie de tartele cu fructe.....e destul de racoritor.

Anonim spunea...

Mmm ce bine arata, cred ca a fost taare buna :)
La muuulti ani! :)

Anonim spunea...

Multumim, Edith!