joi, 22 ianuarie 2009

Prăjitură cu nucă

După o reţetă a mamei




Ingrediente:
- 250g unt;
- 400g zahăr;
- 250g nucă măcinată (eu am pus o cană şi 5-6 linguri);
- 200g făină;
- 6ouă;
- 1 lingurită praf de copt;

- zahăr vanilat, esenţă de rom.

Se pune untul la topit cu 150g zahăr şi îl ţinem pe foc până se topeşte zahărul, apoi îl lăsăm să se răcească. Între timp separăm ouăle şi batem spumă albuşurile cu 100g zahăr.

După ce untul s-a răcit adăugăm praful de copt stins în puţină zeamă de lămâie, zahărul vanilat, esenţa de rom, făina.

Peste tot acest amestec adăugăm 1 cană de nucă măcinată şi apoi încorporăm uşor albuşurile bătute spumă.

Compoziţia obţinută se toarnă într-o tavă tapetată cu unt şi făină şi se coace la foc potrivit. Între timp frecăm gălbenuşurile foarte bine cu 150g zahăr.

Când blatul de la cuptor este gata (trece testul scobitorii, adică nu se mai lipeşte nimic de scobitoare) îl scoatem şi întindem rapid gălbenuşurile frecate bine cu zahăr şi îl dăm din nou la cuptor până se întăresc şi gălbenuşurile. Se scoate apoi din cuptor şi se unge cu 50g unt topit, după care presărăm 5-6 linguri nucă măcinată sau chiar mai mult (în funcţie de preferinţe).

Se lasă să se răcească, apoi se taie în ce formă doriţi.


7 comentarii:

Anonim spunea...

Foarte faina prajiturica. Eu sunt moarta dupa nuca.. sigur o sa o incerc si eu. O sa te rog sa-mi spui si mie cam ce dimensiuni a avut tava ta.
Merci! :)

Anonim spunea...

Daca iti place mult nuca merita incercata si este si foarte usor de facut. Mama o facea cu aproape orice ocazie. Am masurat tava si are 24cm latime cu 35cm lungime (fara mânerele laterale). :-)

Anonim spunea...

Pare foarte delicioasa prajitura, ca de altfel toate retele de pe blogul tau!
Felicitari pentru comoara ta, care sincer e cea mai frumoasa fetita ce am vazut-o pana acum! Sa va traisca si sa va bucurati de ea!

Anonim spunea...

Diana, multumim mult!

Anonim spunea...

Lavinia, merci frumos! Am si eu o tava cu dimensiunile astea. NUmai bine s-a nimeirt.
Sper sa ii vina randul curand :)

Anonim spunea...

felicitari, arata minunat!cu siguranta o voi incerca si eu! mi-am permis sa intru in lista ta, sper ca nu te superi :)

Lavinia spunea...

Multumesc mult, Alexy! Ma bucura tare mult faptul ca mi-ai vizitat blogul!