joi, 12 martie 2009

Dorayaki - clătite japoneze

Reţetă de la Laura Adamache

De foarte mult timp îmi doream să încerc această reţetă, aşa că m-am apucat de treabă. Rezultatul? Au fost delicioase aceste clătite şi îmi pare rău ca nu le-am încercat de când am văzut reţeta.
Eu am făcut o cantitate şi jumătate şi am folosit:
- 6 ouă;
- 300g făină;
- 150g zahăr;
- 3 linguri miere;
- 6 linguri apă;
- o linguriţă şi jumătate praf de copt;
- un plic zahăr vanilat.



Am mixat bine ouăle întregi cu zahărul şi pliculeţul de zahăr vanilat, apoi am adăugat făina treptat.

Praful de copt l-am dizolvat în apă şi l-am adăugat peste compoziţie, iar la sfârşit am adăugat mierea.

Am acoperit amestecul şi l-am lăsat 30 de minute la frigider.
Am încins o tigaie de teflon, fără a o unge cu nimic. Când tigaia a fost suficient de încinsă am pus cu polonicul aluat în tigaie, lasându-l să-şi ia forma singur (nu am mişcat tigaia ca la clătitele obişnuite). Când a inceput să facă bule, am întors clătita.

Atenţie cât le ţineţi! Eu eram cu un ochi la fiică-mea şi cu unul la clătite şi le-am ţinut cam mult. Data viitoare promit să fiu mai atentă. Oricum au fost delicioase şi foarte rapide.
Fiecare le-a servit cu ce a dorit: Finetti, gem de vişine, frişcă, sos de ciocolată.

Laura, îţi mulţumesc pentru această reţetă şi uite aici şi o clătituţă pentru tine cu sos de ciocolată şi frişcă!

21 de comentarii:

Anonim spunea...

Mi-au lasat gura apa clatitutele japoneze pe care le-ai facut, Lavinia :)) Arata foarte bine ! Iulia cu ce a preferat sa le pape? :)

Anonim spunea...

Minunate, Lavi! Super prezentarea.
O sa le pregatesc si eu!

Anonim spunea...

Diana, merita incercate! Din pacate Iulia inca nu are voie zahar si albus de ou, asa ca ea n-a papat clatitute. Numai mami si tati s-au rasfatat. :) Peste cateva luni o sa-i fac si ei.

Anonim spunea...

Multumesc, Sabina! Sa vezi ce bune sunt!

Anonim spunea...

aa, am inteles!Dar o sa aiba ea mititica tot timpul din lume sa se bucure de toate bunatatile mamicii :)

Anonim spunea...

Lavinia draga au iesit absolut impecabile!! Perfecte!! Multumesc tare mult ca le-ai incercat si tare ma bucur ca v-au placut!! Te pupic dulce pe tine si pe papusica ta mica!!

Anonim spunea...

Multumesc mult, Laura! Si noi te pupam! :)

Anonim spunea...

Foarte bine arata,Lavinia!!!Si mie mi-a ramas de mult gandul la ele dar sper sa le incerc intr-o zi.Va pupic si pe tine si pe micuta ta frumoasa!!!

Anonim spunea...

Multumesc, Iulia! Sunt convinsa ca o sa-ti gasesti timp si pentru ele. Pupici! :)

Anonim spunea...

Multumesc pentru reteta, am mancat in Londra in decembrie, au fost minunate. Acum le pot face si acasa...

Anonim spunea...

Cu placere, Salmi!

Anonim spunea...

Deosebit de apetisante. trebuie sa le incerc si eu. Pupici.

Anonim spunea...

Sunt foarte bune, Marcela! Spor la incercat! :)

Anonim spunea...

sunt intr-adevar f bune si chiar am incercat sa le fac, dar spune-mi un lucru, cand le intorceai pe partea cealalta in tava, se despindeau usor? la mine nu prea... si se cam rupeau, nu ieseau frumos, rotunde...in rest sunt excelente si la gust!!

Lavinia spunea...

Corina, mie nu mi s-au lipit absolut deloc si le-am intors foarte usor, cu ajutorul unei spatule. Perfect rotunde sa stii ca nici mie nu mi-au iesit, desi m-am straduit :) Nu stiu ce sa zic.....sa fie de vina tigaia?! Eu fac in aceeasi tigaie si clatite obisnuite şi nu pun ulei, iar clatitele nu mi se lipesc. Ti-a iesit cumva compozitia prea moale? Ma gandesc ca si asta ar putea fi o cauza.....

Anonim spunea...

Da, s-a rezolvat pb mea, era tigaia nasoala, mi-am luat una noua si am facut din nou; clatitutzele au iesit de data asta, fara sa se prinda deloc ! F gustoase, abia astept s afac si data viitoare ! Te pup!

Lavinia spunea...

Corina, ma bucur ca ai descoperit problema si ca ti-au iesit pana la urma! Iti multumesc ca ai incercat aceasta reteta si sa le savurati cu placere de fiecare data!

Adina spunea...

Arata excelent.
Culmea ca eu am mincat in America la verisoara mea reteta asta!
Te superi daca o postez pe forumul meu cu specificatia ca e de pe blogul tau?

Nu o postez pina nu raspunzi.
Asa mi se pare corect.

Lavinia spunea...

Multumesc pentru vizita, Adina! Cat despre postare ....reteta nu imi apartine....eu am luat-o de pe blogul Laurei Adamache (http://adamache-laura.blogspot.com/) si mi s-ar parea mai corect sa ii ceri ei acordul si sa pui trimitere catre blogul ei.
Toate cele bune!

Anonim spunea...

arata super,am notat si sigur o sa fac

ADELINA spunea...

Super arata ! Scriu si inghit in sec !:)