duminică, 16 noiembrie 2008

Spaghetti alla carbonara

Din multitudinea de reţete care circulă pe internet am ales să fac o reţetă care se apropie mai mult de varianta americană de carbonara decât de cea italiană. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Carbonara )
Ingrediente:
- 300g spaghetti;
- 300g şuncă (eu am pus puţin mai multă -cam 400g- pentru că ne place tare mult şunca pe care am folosit-o);
- 2 ouă;
- 3 căţei de usturoi;
- 200ml smântână;
- 200g caşcaval ras;
- 40g parmezan (parmezanul l-am pus jumătate în compoziţie, jumătate la servire pe deasupra);
- 2-3 linguri ulei de măsline;
- sare;
- piper;
- busuioc (n-am avut prin casă aşa că am folosit oregano).
Se pune apă la fiert cu sare. Când apa fierbe se adaugă spaghetele. Este de preferat ca spaghetele sa fie fierte al dente (trebuie să fie fierte, însă să rămână puţin tari, cât să nu se sfărâme şi să opună o mică rezistenţă când sunt mestecate).
Se bat ouăle şi se amestecă cu smântână, caşcaval ras, parmezan, piper şi oregano.

Separat se prăjeşte şunca în uleiul de măsline. (Atenţie! şunca nu trebuie prăjită până devine crocantă). Se scoate şunca pe un şervet de hârtie care să absoarbă grăsimea.

Se adaugă apoi în tigaie usturoiul tocat mărunt şi se căleşte până devine fragrant. Dacă in tigaie vi se pare ca a rămas prea multă grăsime după ce aţi scos şunca puteţi să mai scurgeţi din ea.

După ce s-a călit usturoiul se adaugă înapoi baconul în tigaie şi pastele scurse şi se ţin circa 1 minut ca să se intrepatrundă aromele. Apoi se adaugă amestecul de ouă, smântână, caşcaval etc. şi se mai lasă puţin la foc mic, amestecând continuu.

Se servesc calde, imediat după preparare. Merg foarte bine cu un pahar de vin roşu alături.
POFTA BUNA!

Niciun comentariu: