miercuri, 17 iunie 2009

Piure de capsuni


Din punctul meu de vedere, piureul de fructe este cel mai rapid și cel mai ușor desert pe care îl puteți prepara în casă. Cel mai des îl prepar pe cel din căpsuni pentru că mi se pare mult mai aromat, însă se pot folosi și fructe de pădure, caise, prune etc.
Ingrediente:
- 1 kg de căpșuni bine coapte (fructele trebuie să fie bine coapte ca să iasă bine piureul);
- 200 ml frișcă;
- 1-2 linguri de zahăr;
- 1 lingură lichior de fructe (opțional).

Căpșunile se spală și se curăță.
Se pun căpșunile într-un blender împreună cu zahărul și lichiorul de fructe (eu am pus lichior de vișine) și se mixează bine.
Pentru a obține un piure foarte fin treceți amestecul rezultat printr-o sită. Eu mai sar etapa aceasta pentru a economisi timp. Doar când am musafiri trec piureul prin sită.
Frișca se bate bine și se amestecă cu piureul de căpșuni. Piureul se pune în pahare sau în boluri și se servește rece.
Puteți alege și să nu amestecați frișca cu piureul și să o puneți deasupra.

3 comentarii:

Ala Oancea spunea...

Si eu am pregatit asa piureul. Foarte bun ! Se poate pune si la congelator si atunci ai si inghetata de capsuni ;)

Lavinia spunea...

Ala, l-as pune si eu la congelator, dar nu prea mai apuc! :) Poate salvez macar o data un castronel sa-l fac inghetata! Cred ca iese tare buna si inghetata!

Anonim spunea...

Salut!
Te asteapta un premiu la noi pe blogul http://reteteilustrate.blogspot.com/.
Felicitari pentru blog!