marți, 5 mai 2009

Gris cu sos de visine



Un desert usor, pe gustul tuturor, de la mic la mare, făcut după o rețetă din revista Secretele bucătăriei.
Ingrediente:
- 1l lapte;
- 250g griș;
- 2 ouă;
- 1 plic zahăr vanilat;
- 4-5 linguri de zahăr pentru amestecul de griș;
- 2-3 linguri de zahăr pentru sosul de vișine;
- 1 borcan compot de vișine (720g);
- 2 linguri amidon;
- unt;
- un praf de sare.

Amestecăm grișul cu puțin lapte rece pentru a nu face cocoloașe.

Punem la fiert restul de lapte cu un praf de sare, o lingură de unt și 4-5 linguri de zahăr (în funcție de cât de dulce vreți să iasă grișul).

Când laptele a dat în fiert adăugăm grișul amestecat cu puțin lapte rece si lăsăm pe foc până se îngroașă.
După ce oprim focul adăugăm zahărul vanilat și cele 2 ouă întregi pe care le batem înainte foarte bine cu mixerul.


Așezăm compoziția obținută într-o tavă unsă cu unt, într-un strat gros de 1,5 - 2cm, apoi dăm tava la frigider pentru 2 ore.

Între timp pregătim sosul de vișine. Scurgem vișinele din compot, iar dacă este cazul le scoatem și sâmburii. Din sucul rămas luăm 3-4 linguri cu care dizolvăm amidonul, iar restul îl punem la fiert cu 2-3 linguri de zahăr. Când sucul a dat în fiert adăugăm amidonul dizolvat și lăsăm să fiarbă până se îngroașă. La sfârșit punem și vișinele.



După 2 ore scoatem grișul de la frigider și îl tăiem în ce formă dorim. Bucățelele obținute le rumenim în unt.


Se servesc cu sos de vișine.
POFTĂ BUNĂ!


20 de comentarii:

Geanina Codita spunea...

Se pare ca m-ai auzit, eu si raia...o fac si pe aceasta ca sa fie toata familia satisfacuta .Pe curand!

Lavinia spunea...

Cand mi-ai lasat celalalt comentariu tocmai mai pregateam sa postez reteta aceasta :)
Eu fac destul de des gris cu lapte pentru ca ne place foarte mult. De data aceasta am zis sa mai schimb putin si sa incerc sa fac grisul in varianta aceasta. Initial mi s-a parut ca a iesit cam mult, dar pana seara a disparut tot. Sosul de visine i-a dat tot farmecul.

Diana spunea...

Sa fi trecut cativa ani buni de cand nu am mai papat gris cu lapte si cu dulceata, cum obisnuia sa imi faca mamaiuta mea. Mi-ai amintit putin de copilarie si de gustul ei!

Flor spunea...

Lavinia, super ideea! Cred ca este f. bun, am sa incerc si eu pt. pitici!

Lavinia spunea...

Diana, ma bucur ca am reusit cu reteta aceasta sa-ti trezesc amintiri placute din copilarie! E foarte usor sa faci aceasta reteta! Daca te induri sa lasi putin raftuletele singure, mergi in bucatarie si incearc-o! Te pup!

Lavinia spunea...

Flor, cred ca vor fi incantati piticii tai, mai ales daca ai posibilitatea sa tai grisul in niste forme vesele!

Amalia spunea...

Lavinia foarte bine ti-a iesit... am ochit si eu reteta asta acum m-ai convins sa o incerc!

Lavinia spunea...

Multumesc, Amalia! Spor la incercat!

Sabina spunea...

Foarte bun tre sa fie, Lavinia!
Si prezentarea deosebita :)

Lavinia spunea...

Multumesc, Sabina!

Unknown spunea...

Lavinia,n-am mai trecut pe la tine in ultimul timp deoarece am avut musafiri din Romania si nu prea am mai avut asa mult timp la dispozitie sa stau pe blog.Totul arata asa de apetisant pe aici...hmmm:) Multi pupici va trimit si tie si Iuliei!!!

Lavinia spunea...

Multumesc mult, Iulia! Sa stii ca nici eu nu prea mai am timp de stat pe blog! Pitica mea invata sa mearga si ii place atat de mult incat trebuie sa o tin toata ziua de mana si sa o ajut! Te pupam si noi!

Edith spunea...

Tare bine arata, Lavinia! Cred ca a fost deliciooos..

Lavinia spunea...

Multumesc, Edith! Chiar a fost o idee buna sa fac gris in varianta aceasta.

cupcake spunea...

foarte delicios arata, eu il mancam simplu cu dulceata dar ideea asta imi face cu ochiul mai mult!

Lavinia spunea...

Antzu', multumesc pentru vizita si te mai astept pe la mine! Ma bucur ca reteta mea iti face cu ochiul!

broscutza spunea...

Draga mea, e minunata reteta si tu esti si mai si!! Numai cand ma uit la pozele astea si aproape ca imi vine sa mananc ecranul, asa de apetisante sunt! Abia astept sa scap de examene, sa le incerc si eu!
aaa..cand ai timp..treci pe la mine, ca am o surpriza! Te pup cu drag si iti doresc o zi frumoasa ca tine!

Lavinia spunea...

Multumesc mult pentru cuvintele tale frumoase! Am trecut pe la tine si chiar a fost o surpriza minunata! Te pup!

Emy spunea...

Grisul cu lapte e preferatul meu de cand eram bebelusa :)). Desi nu am incercat cred ca sosul de visine e perfect si vine in contrast cu dulceata grisului.

Lavinia spunea...

Emy, si mie imi place grisul foarte mult, iar cu sosul acesta de visine este extraordinar! Multumesc mult pentru vizita!