joi, 24 septembrie 2009

Budinca de must

Budinca de must este un desert usor, rapid si delicios. In fiecare toamna ,dupa culesul strugurilor, am grija sa fac aceasta budinca.
Ingredientele sunt putine, dar asta nu inseamna ca nu va iesi o budinca delicioasa. Aveti nevoie de:
- 1l must rosu (am incercat si cu must alb, dar nu iese la fel de buna);
- 4 linguri cu varf de amidon alimentar din porumb;
- 3-4 linguri de zahar (in functie de dulceata mustului);
- 1 plic zahar vanilat -optional (eu nu pun pentru ca mi se pare suficient de aromat mustul).
Reteta o stiu inca din copilarie. In zona in care m-am nascut, acest desert este cunoscut mai ales sub denumirea de ciulama de must si se face cu faina si nu cu amidon. Eu prefer sa folosesc amidon pentru ca ii da un aspect mai fin.

Prepararea este foarte simpla si rapida. Dizolvam amidonul cu putin must rece, iar restul de must il punem impreuna cu zaharul la fiert. Cand incepe sa fiarba adaugam amidonul dizolvat si amestecam pana incepe sa se ingroase, apoi lasam sa fiarba aproximativ 2 minute. La inceput isi va schimba culoarea (va capata o tenta rozalie), dar pe masura ce se ingroasa isi va reveni. De asemenea, in functie de tipul de must pe care il aveti, puteti obtine o budinca mai inchisa la culoare sau mai deschisa.
Dupa ce am oprit focul lasam sa se mai racoreasca putin, dar trebuie sa avem grija sa amestecam din cand in cand pentru a nu prinde crusta. Dupa ce s-a mai racorit, turnam budinca in boluri, pahare sau forme speciale pentru budinca si dam la rece pentru cateva ore.
Se poate servi direct din forme sau se pot scufunda formele putin in apa fierbinte si apoi se rastoarna budinca.
Sa aveti pofta!



48 de comentarii:

Oana spunea...

Arata tare bine, cum o fi la gust?

Lavinia spunea...

Multumesc, Oana! Mie una imi place tare mult! Secretul este sa pui zahar atat cat trebuie in functie de mustul pe care il ai. Nu trebuie sa iasa nici acrisoara, dar nici prea dulce. In rest.....o budinca cu aroma de struguri :)

Nik26 spunea...

Nemaipomenita culoarea! :) M-ai cucerit cu ea (mai ales ca e naturala)!

Lavinia spunea...

Nik26, multumesc mult!

bucatariadenysei spunea...

mmmm ce bine arata...o super idee cred ca aceasta budinca amestecata cu unt ar face o crema delicioasa...

Andreea Badran spunea...

Wow ... ce culoare are ... nici aia cu colorantii lor nu reusesc sa faca asa ceva! Trebuie ca a fost tare buna ... de aratat arata oricum yummy!

Lavinia spunea...

Michelle, multumesc mult! Am retinut ideea ta si o sa o pun cu siguranta in aplicare cand mai fac rost de must!

Lavinia spunea...

Andreea, multumesc mult!

Unknown spunea...

Tare frumos arata, Lavi! Ti-a iesit super! Eu nu am mai mancat asa ceva dar sunt sigura ca are un gust tare bun!
Pupici!

Lavinia spunea...

Iulia, multumesc mult! Poate ca daca nu era femeia care avea grija de mine cand ai mei erau la munca (a fost prima la care am vazut aceasta reteta), nici eu nu as fi ajuns sa mananc asa ceva! La noi a devenit chiar o traditie sa fac budinca aceasta in fiecare an dupa culesul strugurilor si faptul ca o fac doar o data pe an o face sa fie deosebita! Te pup!

Cristina's World spunea...

Arata minunat!
Cred ca o incerc si eu dupa cules :)

Ala Oancea spunea...

N-am mai auzit de asa ceva pana acuma ... dar arata minunat :)

Lavinia spunea...

Cristina, multumesc mult! Astept impresii dupa ce o incerci!

Lavinia spunea...

Ala, multumesc mult!

diamond spunea...

arata wow, cred ca si gustul e la fel... :D

Lavinia spunea...

Diamond, multumesc mult!

Ruxi spunea...

Arata super..acum sa vad de unde fac rost de must anu asta :D Merita incercat..mi se pare ft original, sau poate cultura mea gastronomica nu era atat de bogata incat sa stiu de budinca asta de must.

Lavinia spunea...

Ruxi, multumesc mult! Sper sa reusesti sa faci rost de must si sa incerci budinca aceasta! Reteta aceasta (in varianta cu faina) este destul de cunoscuta in zona in care m-am nascut (Teleorman), dar poate ca in alte zone din tara nu s-a auzit de ea. Ma bucur ca am reusit sa va impartasesc o reteta pe care nu o stiati! :)

Ruxi spunea...

Ce faci?Nu mai scrii nimic de ceva vreme....ne-am obisnuit cu tine ft activa! Sper ca esti ok !

Lavinia spunea...

Sunt bine, Ruxi! Am foarte multe lucruri de rezolvat si nu mai am timp sa postez ceva, insa nu am renuntat la gatit! :) Am cateva retete care asteapta sa fie postate, dar imi lipseste timpul! Abia apuc sa mai arunc cate un ochi pe ce ati mai facut voi. Cat de curand sper sa-mi fac timp si pentru blog! Te pup si iti multumesc ca ai intrebat ce mai fac!

Roz_bonbon spunea...

Superba budinca ! Cu prima ocazie o fac si eu :)

Lavinia spunea...

Multumesc, Roz_bonbon!

Shari spunea...

Doamne, cum arata! Zici ca e pictata!

Lavinia spunea...

Shari, multumesc mult!

yafa spunea...

Arata foarte apetisanta budincuta ta, miamiii. Felicitari pentru blogulet imi place mult.

Lavinia spunea...

Multumesc mult, Yafa!

Retete de slabit spunea...

Interesant... dar daca mananci prea multa ce patesti? :)

Lavinia spunea...

Retete de slabit, eu am mancat destul de multa si n-am patit niciodata nimic! :)

Lavinia spunea...

Adrian, multumesc pentru invitatie si cat de curand am sa ma incriu si eu pe site-ul vostru!

Anne spunea...

e prima oara cand aud de aceasta budinca, dar arata fenomenal si cred ca gustul e pe masura!

Lavinia spunea...

Multumesc, Anne! Intr-adevar, aceasta budinca are un gust deosebit!

broscutza spunea...

Lavinia draga te pup cu drag si te astept pe www.broscutzacucercei.blogspot.com, sa ne amuzam putin si sa-mi spui parerea ta!!Abia astept sa-mi spui parerea ta! Si ..am ajuns la zi cu ultimele posturi, si totul e asa frumos, apetisant si minunat!! Felicitari!!
Succes in toate!

Anonim spunea...

ce frumusete...arata ca un desert din reviste..

Lavinia spunea...

Broscutza draga, multumesc pentru invitatie! Tocmai ti-am facut o vizita si am ramas uimita de cate minunatii ai reusit sa faci! Te pup!

Lavinia spunea...

Laura, multumesc mult!

Cristian Borod spunea...

Bucuria vine din lucrurile marunte, linistea din suflet, iar caldura din inima. Iti doresc sa le ai pe toate, alaturi de familia ta! Sarbatori fericite!

Narnia spunea...

Am venit sa-ti urez sarbatori fericite si un an nou care sa-ti aduca sanatate, bunastare, dragoste intelegere si ce iti doresti mai mult !

Cu drag, Narnia.

Nicole spunea...

Un Craciun de poveste, plin de daruri, bucurii si fericire!

Lavinia spunea...

Multumesc tuturor pentru urari! Sa aveti parte de un Craciun minunat alaturi de cei dragi!

Geanina Codita spunea...

Craciunul e credinta, Craciunul e Speranta, Craciunul e puterea de a darui si de a primi dragoste! Sarbatori Fericite alaturi de cei dragi!

Anonim spunea...

Multa sanatate, fericire in suflet, liniste in casa si multe impliniri in anul care vine, alaturi de cei dragi.
Sarbatori fericite!

carnetul de retete spunea...

La Multi Ani ! Bonne Année !

Unknown spunea...

Buna Lavinia
I-mi place budinca asta mult de tot cum arata.Cu siguranta o voi incerca.
Dar nu am auzit de i-a, eu tot din teleorman provin.
Tu in ce zona a-i locuit?
Eu din plosca.
Pe curand

Lavinia spunea...

Multumesc mult, Daniela! Pietrosani, TR :)

Andreea Crisan spunea...

Felicitari pentru blog ! Retetele sunt absolut geniale, iar fotografiile te conving sa incerci fiecare reteta. Eu luam retete de pe femina.rol.ro, dar acum schimb sursa.

Lore spunea...

buna, fetele!
eu sunt din teleorman!pot sa spun ca aceasta budinca cum ati denumit-o voi aici, la mine la bunica se numeste cas...din must. e nemaipomenit, fff bun si cu nuca in el..mananci de cazi jos!!! eu am adus colegilor la munca in Bucuresti care habar nu aveau de asa ceva!
va pup, pofta mare!
Loredana

Anonim spunea...

Foarte interesanta reteta ta.

Anonim spunea...

Arata grozav, ce culoare frumoasa! Am si eu 2 retete grecesti cu must, dar nu stiu de unde sa iau :(