sâmbătă, 13 decembrie 2008

Semilună

Pentru că îmi era tare dor de prăjiturile copilăriei şi cum nu am avut foarte mult timp la dispoziţie, m-am gândit să fac o semilună. Este foarte uşor de făcut şi nu necesită nici mult timp. Iată de ce avem nevoie:
- 4 ouă;
- 13 linguri zahăr;
- 13 linguri ulei;
- 1 cană făină;
- 1 linguriţă praf de copt;
- 2 pliculeţe zahăr vanilat;
- 1 fiolă esenţă de rom;
- nuci.

Se separă ouăle, iar albuşurile se bat spumă cu 4 linguri de zahăr.

Gălbenuşurile se freacă cu restul de zahăr până devin ca o spumă, apoi se adaugă zahărul vanilat, romul, praful de copt stins în puţină zeamă de lămâie.

Adăugăm treptat peste gălbenuşuri câte o lingură de ulei, până se încorporează bine, apoi turnăm şi făina în ploaie şi amestecăm până se omogenizează.La sfârşit adăugăm albuşurile bătute spumă şi amestecăm încet.

Turnăm compoziţia într-o tavă în care am pus hârtie de copt, iar pe deasupra adăugăm nuci măcinate.

Se coace în cuptorul preîncălzit la 180 grade cam 20-25 minute.

Se taie cât este caldă în formă de semilună cu un pahar (nu trebuie să fie fierbinte, mai degradă călduţă). Se poate servi pudrată cu zahăr.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Ce ma bucur ca am regasit reteta asta...am facut-o cu mult timp in urma si mi-a placut tare mult !!!

Anonim spunea...

ce bine arataaa! vreau si eu!