joi, 16 aprilie 2009

Nugatine

Am cumparat de ceva vreme o carte cu peste o mie de retete de dulciuri pentru diverse ocazii, dar pentru ca sunt atat de multe retete mi-a fost foarte greu sa ma hotarasc cu ce sa incep. Pana la urma mi-a atras atentia aceasta reteta de nugatine (eu le-as numi mai degraba bezele cu nuca), asa ca am inceput cu ele. Sper ca pe viitor sa am destul timp sa incerc cat mai multe retete din aceasta carte.

Ingrediente (pentru aproximativ 50 de bucati):
- 4 albusuri;
- 250g zahar;
- o cana si jumatate de nuca macinata sau alune macinate;
- 1 plic zahar vanilat.

Albusul se bate intr-un castron pana devine o spuma tare (aproximativ 10 minute),
dupa care se adauga treptat zaharul si zaharul vanilat.
Batem bine albusul cu zaharul pana ce obtinem o spuma foarte tare (pana nu mai cade de pe tel).Dupa ce am obtinut o spuma tare adaugam usor nucile macinate.
Compozitia obtinuta o punem intr-o punga pentru ornat, apoi formam, intr-o tava in care am pus hartie de copt, gramajoare cu diametrul de 2-3 cm.
Se coc in cuptorul incins la 150 de grade aproximativ 20 de minute.
Se pot servi simple
sau se pot orna cu ciocolata topita.

5 comentarii:

Lavinia spunea...

Grazie, Mary!

Ruxi spunea...

Arata super bine! Sa mai faci retete din cartea aceea...sa avem si noi de unde sa ne inspiram.

Lavinia spunea...

Multumesc, Ruxi! Si eu sper sa mai incerc retete din cartea asta, numai sa ma lase pitica. Pe masura ce creste are nevoie de tot mai multa atentie!
Te pup!

diana spunea...

Sunt minunate! Te felicit!

Lavinia spunea...

Multumesc mult, Diana! Sunt tare bune! Eu le-am facut pe la pranz si pana seara au disparut toate!