joi, 25 iunie 2009

Dorada cu sos de rosii


Ingrediente:
- 2-3 bucăți doradă;
- 2 cepe;
- 4-5 roșii mari;
- 1-2 căței de usturoi;
- 2 linguri capere;
- 1 ceașcă vin alb sec;
- 1 lămâie;
- cimbru;
- sare;
- piper;
- ulei de măsline.

Curățăm peștele, îl spălăm, îl ștergem cu un prosop de hârtie, îl condimentăm, iar în burtă îi punem câte o jumătate de felie de lămâie curățată de coajă, apoi îl dăm la rece până este gata sosul.

Pentru sos opărim roșiile, apoi le decojim, le curățăm de semințe și le tăiem cubulețe.
Ceapa o tăiem mărunt și o punem la călit în ulei de măsline.
Când ceapa începe să se înmoaie adăugăm usturoiul tocat mărunt, roșiile, apoi condimentăm cu sare, piper și cimbru. Lăsăm sosul să fiarbă aproximativ 1o minute, după care adăugăm vinul și mai lăsăm 2-3 minute.
Turnăm o parte din acest sos într-o tavă în care am pus puțin ulei de măsline, așezăm peștii, apoi turnăm și restul de sos. Peste pești mai punem o jumatate sau chiar o felie de lămâie curățată de coajă.
Dăm tava la cuptor, iar cu 15 minute înainte de a fi gata punem și caperele.
Se servește cald, cu sos din tavă și felii de lămâie.
POFTĂ BUNĂ!

13 comentarii:

Miha spunea...

Tocmai ce-am pus si eu niste peste la cuptor! Si tot cu rosii. ;) Doar ca eu am avut crap. :)

Pofta buna si voua!

Amalia spunea...

Foarte bine arata , felicitari !

Lavinia spunea...

Miha, data viitoare o sa incerc si varianta cu crap! Cred ca iese tare bun si crapul cu rosii! Sa savurati cu placere crapul! :)

Lavinia spunea...

Amalia, multumesc mult! A fost tare bun! S-a papat tot imediat ce l-am scos din cuptor! :)

diana spunea...

Excelent! O idee de a gati in acest weekend si pentru ai mei, mai ales ca prefera pestele si nu carnea.

Lavinia spunea...

Multumesc, Diana! Daca va place pestele cu siguranta o sa va placa reteta aceasta! Sper sa o incerci!

MONONOKE KITCHEN spunea...

Salivez rau de tot,
am sa incerc neaparat reteta asta!

Lavinia spunea...

Mononoke, ma bucur ca iti face cu ochiul pestele meu! Astept impresii dupa ce o sa-l incerci!

attila spunea...

N-am mai vazut de mult un preparat de peste atat de aspectuos iar ingredientele folosite il fac cu siguranta si foarte delicios. Te invit sa impartasesti aceasta reteta si comunitatii Culinario.ro, cu siguranta va avea mult succes si la noi!!!

Lavinia spunea...

Attila, multumesc mult! Chiar acum am putin timp liber si vin sa postez reteta si pe Culinario.ro!

Lavinia spunea...

Oliviutza, multumesc pentru invitatie! Sa vedem daca imi vine vreo idee pana la finalul concursului! :)

Ruxi spunea...

Am gasit we asta dorada la pescaria din piata.Nu am luat ca aveam deja pregatit alt meniu pt pranz..dar daca mai gasesc we urmator o sa iau..ca mi-a ramas gandul la reteta asta.thanks!

Lavinia spunea...

Ruxi, ma bucur ca te tenteaza reteta asta cu dorada! Este tare bunnnaaa!