marți, 19 mai 2009

Prajitura cu branza si visine


Ingrediente:
- 500g biscuiți (eu am folosit Digesta, dar puteți folosi orice alt tip de biscuiți fără cremă - de exemplu biscuiți populari, graham etc.);
- 200g unt;
- 500g brânză de vaci;
- 4 ouă;
- 150g zahăr (sau după gust);
- 3 linguri smântână;
- 3 linguri pesmet;
- 300g vișine;
- 1 plic zahăr vanilat.

Pentru pus deasupra:
- 1 ou;
- 1 lingură smântână.

Blatul
Din pachetul de unt oprim un cubuleț pentru uns tava, iar restul îl topim.
Măcinăm bine biscuiții, apoi îi amestecăm cu untul topit.


Punem amestecul de biscuiți și unt într-o formă de tort cu pereții detașabili pe care am uns-o înainte cu puțin unt (forma mea are diametrul de 26cm).
Uniformizăm amestecul pe fundul tăvii, dar și pe pereții laterali, după care dăm tava la frigider până pregătim umplutura.


Umplutura
Pentru această prăjitură eu am folosit vișine congelate pe care le-am pus înainte la dezghețat într-o strecurătoare.
Separăm ouăle. Batem albușurile spumă cu un praf de sare și jumătate din cantitatea de zahăr. Gălbenușurile le-am frecat cu ajutorul robotului cu restul de zahăr, apoi am adăugat brânza și le-am amestecat în robot până am obținut o cremă.


În amestecul de gălbenușuri și brânză încorporăm pesmetul, smântâna și zahărul vanilat. Adăugăm apoi albușurile bătute spumă, amestecând ușor, de sus în jos.


La final amestecăm și vișinele scurse bine.

Turnăm amestecul de brânză peste blatul de biscuiți, iar deasupra ungem cu un ou bătut bine împreună cu o lingură de smântână.

Dăm totul la cuptorul preîncălzit la 180 grade și lăsăm să se coacă aproximativ 50 - 60 de minute.
Nu uitați să puneți sub tava de tort o altă tavă sau folie de aluminiu pentru că va mai picura câte puțin din formă.
Când este gata o lăsăm să se răcească cu ușa întredeschisă la cuptor.
Când s-a răcit o pudrăm cu zahăr.

Din zeama scursă de la vișine și încă o pungă de vișine congelate eu am preparat un sos pentru servire după rețeta de aici numai că am pus vișinele la fiert încă de la început. Am servit prăjitura și cu sos de vișine alături, dar merge foarte bine și numai pudrată cu zahăr. Nouă ni s-a părut mult mai bună după ce a stat puțin la rece.
Sursa de inspirație este revista Bucătăria pentru toți, dar față de rețeta originală am renunțat la a pune și ouă în foaia de biscuiți, am adăugat smântână în compoziție și am modificat unele cantități.



8 comentarii:

diamond spunea...

Lavi,te asteapta premiile la mine pe blog! te astep! te pup! :D

Diana spunea...

Numai cu bunatati ne incanti simturile, Lavi!
Ti-a iesit super ca aspect,la gust nici nu mai zic, cred ca e o bunatate!

Lavinia spunea...

Diamond, multumesc mult! O sa vin sa vad ce surpriza mi-ai pregatit! Te pup!

Lavinia spunea...

Diana, esti tare draguta! Iti multumesc mult pentru aprecieri! Pentru cei care adora visinele, dar si branza este o combinatie ideala! Te pup!

Maria spunea...

This looks perfect! I love it!

Lavinia spunea...

Thank you, Mikkey!

ama spunea...

minunat arata si o combinatie apetisanta! :)

Lavinia spunea...

Ama, iti multumesc mult pentru vizita, dar si pentru aprecieri!