luni, 9 martie 2009

Medalioane de somon marinate, la cuptor


Aceasta este reteta noastră preferată de somon. Nu am să dau cantităţi, pentru că fiecare poate pune ingredintele în ce cantităţi doreşte.
Avem nevoie de:
- medalioane de somon (puteţi folosi foarte bine şi file);
- lămâie;
- usturoi;
- cimbru;
- ulei de măsline;
- sare, piper.

Din zeamă de lămâie, usturoi, cimbru, sare, piper şi ulei de măsline pregătim un sos pentru marinată. Medalioanele de somon le spălăm şi le curaţăm de solzi (dacă este cazul), apoi le punem într-un castron şi turnăm marinata peste ele. Acoperim castronul cu folie alimentara şi lasăm la frigider o oră.
După o ora scoatem medalioanele şi le punem la cuptor. Puteţi să le puneţi într-o tavă unsă cu unt şi să acoperiţi cu folie de aluminiu, dar pentru că somonul este un peste gras, eu îl fac pe grătarul de la cuptor. Vă sfătuiesc şi pe voi să faceţi la fel, pentru că astfel se scurge mare parte din grăsime. Dacă medalioanele au capetele ceva mai lungi şi ar putea atârna, ar fi bine să le tăiaţi, pentru că vor cădea în timpul coacerii şi riscaţi să rupă cu ele şi o bucată bună din medalion (eu am paţit-o de câteva ori şi nu aratau deloc bine medalioanele). Sub grătar puneţi o tavă în care să se scurgă grasimea. Nu uitaţi să turnaţi puţină apă în ea, pentru că altfel grăsimea care a curs se va arde şi veţi umple cuptorul de fum.
Eu le-am ţinut 30-35 de minute la cuptor, iar către sfârşit am dat drumul la grill pentru a le rumeni puţin.
Am servit medalioanele cu legume fierte pe aburi, dar puteţi opta la fel de bine şi pentru cartofi natur. Puteţi stoarce şi puţină lămâie, dacă mai este cazul. Eu am pus zeama de la 2 lămâi în marinată şi nu a mai fost cazul pentru că era destul de puternic gustul de lămâie.
POFTĂ BUNĂ!

5 comentarii:

Anonim spunea...

Arata foarte bine,Lavinia!Noi suntem amatori de peste dar pana acum am gasit doar macrou pe aici:(((Pupici dulci!!!

Anonim spunea...

Multumesc, Iulia! Si mie imi place tare mult pestele! Mi-am propus sa gatesc macar o data pe saptamana peste.....sa vedem daca reusesc sa ma tin de treaba. :) Te pup!

Anonim spunea...

Spectaculoasa reteta, sigur ma apuc si eu de ea.

Mi-am facut si eu blog culinar mai altfel... te invit sa ma vizitezi si daca-ti place sa te abonezi :D

http://openbucket.blogspot.com/search/label/COOKING%20AND%20FOOD

Anonim spunea...

Ral, multumesc pentru vizita si te mai astept pe la mine! Acum am activat si eu urmarirea blogului tau.

Anonim spunea...

Lavinia,ai 2 premii la mine pe blog.Te astept sa le ridici!Pupici multi!!!